لیفت قسمت میانی صورت (mid face thread lift)

به سبب ریسک نسبتا بالای لیفت قسمت میانی صورت از طریق تکنیک کلاسیک جراحیminilift ، به نظر میرسد در صورت اجرا و طراحی صحیح، thread lift جایگزین مناسبی برای لیفت میانی صورت باشد.

 هرچند استمرار نتایج حاصله از لیفت با نخ کوتاه تر از minilift  بوده، ولی در طول زمان قابل تکرار است. البته شایان ذکر است که لیفت نخی قسمت میانی صورت، همانند سایر موارد مورد استفاده در علم زیبایی همچون تزریق فیلر، ممکن است رضایت کامل بیمار را فراهم نکند و نیاز به درمانهای مکمل همچون تزریق فیلر و یا لیزر باشد ولی باید در نظر داشته باشیم که درمان ترکیبی به سیاق ذکر شده نتیجه بهتری نسبت به هر درمان تنهای دیگری خواهد داشت.

 نظر به تنوع ساختاری صورت وطیف گسترده سنی متقاضیان و خواسته های آنها، تکنیک لیفت نخی ثابت و کلاسیکی وجود نداشته و بر اساس مهارت متخصص و نیاز بیمار، نوع نخ و تکنیک انجام، طراحی می گردد.

بر اساس تجارب شخصی من:

1) در صورت انتخاب صحیح بیمار وطراحی درست واجرای مناسب، تفاوت بارزی در نتیجه لیفت قسمت میانی صورت با نخ های برند پروما و یا سیلوهت وجود ندارد.

2) به سبب تنوع بالای محصولات در برند نخ proma happy lift امکان طراحی متنوع تر وجود دارد. هر چند کار با نخهایanchorage ، بالاخص نیاز به مهارت بالاتر و رعایت تکنیک استریل بیشتری دارد.

3) در صورت اجرای صحیح لیفت با نخ، عوارض فقط در حد خون مردگی و آماس موقت بوده و پس از چند روز برطرف خواهد شد.

4به مدت ۳ هفته پس از اجرای لیفت، اقدامات دندانپزشکی، بند انداختن صورت، ماساژ صورت و انجام ورزش سنگین ممنوع است.

5) درمان با روش هایفو و  RF تا ۶ ماه پس از انجام لیفت بهتر است انجام نگیرد.

6در تجربه شخصی من، تزریق فیلر اعم از چربی و ژل پس از ۳ هفته بلامانع است. هر چند به نظر می رسد بهتر است تا انتهای ماه سوم این اقدامات به تعویق افتند.

7) نتیجه نهایی حاصل از لیفت در انتهای ماه ششم قابل ارزیابی است.

  منبع: دکتر صمد رضایی خیابانلو متخصص پوست، مو و زیبایی