جوانسازی پوست با دستگاه اولتراپی  (Ultherapy)

اولتراپی درمانی بی‌خطر, بدون نیاز به جراحی و بدون عوارض جانبی میباشد که با استفاده از تکنولوژی امواج متمرکز اولتراسوند، موجب تحریک کلاژن در بافت پوست وتحریک لایهSMAS  میشود و در نتیجه موجب لیفتینگ، جوانسازی، بهبود چین و چروکهای پوستی و اصلاح افتادگی پوست در نواحی مختلف  صورت (ابرو و گونه), غبغب, گردن و ناحیه دکلته میگردد.

تفاوت  درمان اولتراپی با لیزر در چیست؟      

- انرژی متمرکز اولتراسوند در اولتراپی از سطح پوست عبور کرده و با دما و دقت مطلوب به عمق دلخواه لایه های درم و لایه SMAS نفوذ کرده و موجب تحریک و ساخت رشته های کلاژن و در نتیجه لیفت قوی پوست میگردد که حدود 30% نتایج بالینی آن بلافاصله بعد از انجام کار با دستگاه و 70 % آن ظرف 2 الی 3 ماه در بیماران نمایان میشود. 

- اشعه لیزر مبتنی بر انرژی نور است که توانایی انتقال بهینه حرارت لیزر تا لایه های عمقی پوست را دارا نمیباشد. بنابراین  لیزرها معمولا در درمانهای سطحی پوست کاربرد دارند و برای لیفت پوست تاییدیه FDA امریکا را دارا نمیباشند.

هر دو تکنولوژی ذکر شده قابل اجرا در انواع پوستهای متفاوت بوده و قابل تلفیق با یکدیگر میباشند . 

درمان اولتراپی تنها فرایند غیر تهاجمی است که مورد تأیید FDA می‌باشد .این سیستم قوی ترین سیستم غیر جراحی دنیا در زمینه لیفت و جوانسازی و اصلاح افتادگیهای نواحی صورت, گردن, غبغب, دکلته و همچنین کاهش چین و چروکهای پوست میباشد.


مزایای اولتراپی:

  •      غیر جراحی
  •      بدون نیاز به زمان ریکاوری
  •      کلاژن ساز
  •      به دست آمدن نتایج طبیعی
  •      درمان یک جلسه‌ای
  •      دارای تائیدیهFDA  آمریکا
  •      دارای سیستم سونوگرافی جهت مشاهده لایه های پوست

 

سوالات متداول درباره‌ درمان با سیستم اولتراپی:

چه زمانی نتایج قابل ملاحظه هستند و چه مدت باقی می‌مانند؟

بعد از درمان با اولتراپی اثراتی در ابتدای امر قابل ملاحظه‌ است (حدودا 30%) اما نتایج نهایی با رشد تدریجی کلاژن بین 2 تا 3 ماه بعد از درمان قابل مشاهده است. از آنجایی که روند تحریک  و تولید کلاژن در افراد مختلف متفاوت است  مدت زمان باقی ماندن اثر نیز به  سیستم بیولوژیکی هر فرد بستگی دارد.

آیا بعد از درمان با اولتراپی نیاز به استراحت است؟

بعد از طی فرایند اولتراپی می‌توانید بلافاصله فعالیت‌های روزانه خود را بدون هیچ دوره نقاهت و یا مراقبت خاصی ادامه دهید.

درمان چه مدت به طول می انجامد؟

طول درمان به ناحیه مورد درمان و برنامه درمانی هر فرد بستگی دارد. معمولا فرایند درمان در ناحیه‌ صورت و گردن حدود 60 تا 90 دقیقه و در ناحیه دکلته حدود 30 دقیقه زمان می‌برد . 

به چند جلسه درمان با اولتراپی نیاز است؟

بسیاری از بیماران تنها به یک جلسه درمان نیاز دارند اگرچه با در نظر گرفتن مؤلفه‌هایی چون شلی پوست، نوع واکنش بیولوژیکی به انرژی اولتراسوند و فرایند کلاژن سازی که در هر فرد متفاوت است، ممکن است در برخی مواقع بیمار به جلسات دیگری هم نیاز پیدا کند. از آنجایی که روند پیری پوست در افراد ادامه دارد، جلسات درمانی مجدد به بیماران کمک خواهد کرد تا همگام با فرایند طبیعی  بدن از پیری پوست جلوگیری نماید.

آیا استفاده از اولتراپی بی‌خطر و مطمئن است؟

دستگاه اولتراپی که مورد تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا می‌باشد تاکنون در بیش از یک میلیون مورد درمانی به صورت کاملاَ بی‌خطر و ایمن در سرتاسر جهان استفاده شده است. همینطور سیستم اولتراسوند (سونوگرافی) از 50 سال گذشته در زمینه‌ پزشکی مورد استفاده قرار گرفته و کاملا  بدون عارضه میباشد. بعلاوه پزشکانی که از سیستم اولتراپی استفاده مینمایند، ابزار و آموزش های حرفه ای درباره‌ کل فرایند درمانی را دریافت می‌کنند.

اولتراپی چگونه احساسی به شما می‌دهد؟

همزمان با ارسال انرژی اولتراسوند، درصدی از آن که به طور دقیق به عمق مشخصی می‌رسد قابل احساس است که خود بیانگر شروع فرایند بازسازی کلاژن می باشد. مدت زمان لازم برای تسکین این احساس در افراد گوناگون متفاوت است اما به طور کل این حس صرفاَ در زمان ارسال انرژی ادامه می‌یابد. قطعاَ پزشک متخصص شما تمهیدات لازم را تا جایی که ممکن است جهت خوشایند کردن فرایند درمان پیش می‌گیرد و نتایجی که بدست خواهد آمد بسیاری از بیماران را هیجان زده می‌کند.

برای بسیاری از بیماران آگاهی از اثرات به اثبات رسیده اولتراپی به لحاظ علمی در افزایش کلاژن پوست بسیار تسکین دهنده است.

 

تفاوت اولتراپی با سایر روشهای جوانسازی:

بر خلاف لیزر، دستگاه‌های رادیو فرکانسی (RF) و سایرتکنولوژی ها، انرژی متمرکز اولتراسوند در اولتراپی از سطح پوست عبور کرده و انرژی را با دما و دقت مطلوب به عمق دلخواه می‌رساند. از این گذشته، ویژگی منحصر به فرد اولتراپی استفاده از سیستم سونوگرافی جهت مشاهده لایه های پوست در حین درمان می‌باشد که علاوه بر اینکه پزشک را قادر به مشاهده‌ لایه‌های تحت درمان می‌سازد, این اطمینان را نیز به او می‌دهد که انرژی را به صورت ایمن و دقیق به ناحیه‌ای ارسال کند که بیشترین بازدهی را به همراه داشته باشد.

اگرچه نتایج اولتراپی قابل قیاس با جراحی لیفتینگ پوست نیست ولی جایگزینی بی ‌نظیر برای روشهای تهاجمی می باشد به خصوص برای کسانی که آمادگی جراحی ندارند یا بیمارانی که مایلند اثرات  جراحی انجام شده‌ خود را افزایش دهند.

اولتراپی انرژی متمرکز اولتراسوند را دقیقا به همان لایه های‌ عمقی پوست ارسال میکند که درطی جراحی زیبایی لیفت پوست مورد درمان قرار می‌گیرد, با این تفاوت که دیگر نیاز به برش و زخمی کردن لایه‌ سطحی پوست نمیباشد.

این انرژی واکنش طبیعی بدن را در جهت رشد کلاژن جدید و همچنین تقویت کلاژن‌های ضعیف برانگیخته مینماید.