جراحى پلك (بلفاروپلاستى)

جراحى پلك (بلفاروپلاستى)

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک بعد از جراحی بینی یکی از رایج ترین عمل های دنيا محسوب می شود. با این جراحی طی یک ساعت می توان چشم های خسته، پلک های پف کرده و افتاده را تبدیل به چشمانی جذاب، شاداب و جوان نمود.

انواع جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک ممکن است برای دو پلک بالا، دو پلک پایین یا در یک جراحی برای هر چهار پلک انجام شود. این جراحی به اصطلاح بلفاروپلاستی پلک تحتانی، بلفاروپلاستی پلک فوقانی و بلفاروپلاستی توام فوقانی و تحتانی نامیده می شود و هر یک تکنیک های متعدد و پیچیده خاص خود را دارد، بنابراین نوع تکنیک نیز می تواند مبنایی برای تقسیم بندی انواع جراحی های پلک باشد.

جراحی پلک، سن و سال ندارد. برحسب نوع مشکل، این جراحی حتی از زیر 20 سالگی تا بالای 80 سالگی هم قابل انجام است. به طور کلی در مشکلات مادرزادی، جراحی در سنین پایین تر و در مشکلات ناشی از پیری پوست، جراحی در سنین بالاتر انجام می شود.

شش ماه قبل از عمل بايد سیگار ترک شود. قبل از عمل جراحی باید از مصرف آسپرین و داروهای رقیق کننده خون به مدت ۱۰ روز اجتناب کرد زیرا این داروها با ایجاد اختلال در انعقاد خون باعث خونریزی زیر پوست پلک و کبودی زیاد پس از عمل جراحی می شوند. بیمار باید شب قبل به حمام برود و تمام آرایش صورت خود را پاک کند. علاوه براینها، قبل از جراحی لازم است از سابقه بیمار در زمینه آلرژی های فصلی، خشکی چشم و اختلالات تیروئید سوال شود تا احتیاط لازم حین جراحی به عمل آید.

نتیجه جراحی دائمی نبوده ولی در مورد باقی ماندن نتایج عمل باید به این نکته توجه داشت که هیچ کدام از روش های جراحی برای جوان سازی دائمی نیستند و حالت افتادگی پوست به مرور زمان و با افزایش سن به تدریج بیشتر می شود. به همین دلیل لازم است با رعایت نکاتی در پیشگیری از پیری پوست، روند افتادگی و شلی پوست را به تاخیر انداخت.

از مهم ترین روش ها جهت کاهش روند پیری پوست، پیشگیری از اشعه خورشید و ترک سیگار می باشد. پوست اطراف چشم دارای بافتی ظریف حساس و شکننده میباشد و بدون مراقبتهای ویژه سریعا چروک برداشته و پف و سایه های تیره در اطراف آن به وجود می آید.

منبع : متخصص پوست،مو،زیبایی دکترمحمد مهدی زارع عضوانجمن متخصصین پوست ایران

 آدرس مطب: شهر شيراز قدوسی غربی روبروی كنزو كلينيك پوست و زيبایی كاشت مو و مركز ليزر آرمانی

دیدگاه خود را در مورد این نوشته بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

ما در شبکه های اجتماعی

عضویت در خبر نامه

مشترک خبرنامه‌ی ما شوید. تا جدیدترین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید