آشنایی با ژل (فیلر) ریدیس (RADIESSE)

ریدیس یک ژل (فیلر) تزریقی است که حاوی ماده هیدروکسی آپاتیت بوده و باعث حجم دهی بافت صورت و پر کردن چین و چروک های متوسط تا شدید می شود. علاوه بر این، فیلر ریدیس باعث لیفت و سفت شدن افتادگی های پوست می شود. به محض تزریق این فیلر، علاوه بر پر کردن و حجم دادن آنی به صورت، ذرات کلسیم هیدروکسی آپاتیت موجود در این فیلر، شروع به تحریک تولید کلاژن طبیعی بدن می نماید.

این فیلر پوستی تنها فیلر کلسیمی مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا ( FDA) بوده و در حال حاضر به صورت سرنگ پر شده 1.5 سی سی تحت مجوز سازمان غذا و داروی ایران توسط شرکت مدیسا آرا گستر در دسترس پزشکان محترم پوست و زیبایی می باشد. فرم لیدوکائین دار که حاوی ماده بیحسی میباشد، باعث کاهش درد و احساس راحتی بیمار حین تزریق می شود.

ریدیس یک فیلر نیمه دائمی است. ماندگاری این فیلر در هر فرد بسته به خصوصیات بافت شناسی فرد، متفاوت خواهد بود. در اغلب بیماران مشخص شده، که به دلیل تحریک تولید کلاژن اثرات ریدیس یک سال یا بیشتر در پوست باقی می ماند.

ریدیس برای تزریق در چه مناطقی مناسب است؟

ریدیس باعث کاهش علایم پیری، بهبود ظاهر و تصویر ذهنی فرد نسبت به خودش، به شیوه کاملا طبیعی می شود. همانطور که گفته شد این فیلر برای اصلاح چین و چروک صورت، ایجاد لیفت و زاویه سازی در مناطق زیر کاربرد دارد:

•        حجم دهی و لیفت گونه

•        اصلاح خطوط خنده (نازولابیال)

•        اصلاح خطوط کنار چانه (ماریونت)

•        اصلاح خط فکی و زاویه فک تحتانی

•        اصلاح چانه

•        جوانسازی دست ها

لازم به ذکر است تزریق ریدیس در لب و خط اخم (ناحیه گلابلا) ممنوع بوده و در تصحیح خطوط دور چشم هم توصیه نمی شود.

آیا تزریق ریدیس عارضه دار است؟

بعد از تزریق قرمزی، کبودی، تورم در محل تزریق مثل هر فیلر دیگری دیده می شود که مقطعی بوده و نهایتا تا 2 هفته پس از تزریق از بین می رود. تزریق ریدیس حتما باید توسط پزشک متبحر در تزریق این فیلر انجام شود تا امکان بروز عارضه به حداقل برسد.

پیش از تزریق ریدیس مصرف چه دارویی ممنوعیت دارد؟

 پزشک خود را باید قبل از تزریق از فهرست داروهای مصرفی مطلع فرمایید. مصرف داروهای ضد انعقاد و بعضی ضد درد ها مثل آسپرین و مکمل های ویتامینی، ممکن است منجر به بروز کبودی زیاد پس از تزریق شود.