اجرای سند ملی سلامت اجتماعی از ابتدای سال 97

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس دستور رییس جمهور در شورای اجتماعی کشور، تدوین سند ملی سلامت اجتماعی در دستور کار قرار گرفته و از ابتدای سال 97 اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری که بخش عمده ای از دغدغه های مردم را تشکیل می دهد، پخش برنامه های نشاط آور نظیر خندوانه و دورهمی در رسانه ملی و ایجاد فضاهای سرگرم کننده برای مردم و افزایش مشارکت اجتماعی می تواند در کاهش میزان افسردگی در کشور موثر باشد تا نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد گردد.

ایازی ادامه داد: سلامت معنوی در تقویت سلامت روانی مردم بسیار تاثیرگذار است؛ اغلب افراد معنوی، از سلامت روان بیشتری برخوردارند، بنابراین علمای دینی نیز می توانند در سلامت روانی جامعه نقش ایفا کنند.

وی با بیان اینکه 82 درصد مرگ و میر به علت بیماری‌های غیر واگیر است، اظهار کرد: قریب به 350 هزار مبتلا به سرطان در کشور وجود دارد و سالانه حدود 100 هزار نفر ابتلا جدید به سرطان افزوده می شود. در برخی از استان‌ها عامل دوم و یا عامل سوم مرگ و میر سرطان است.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت بر مساله مشارکت بین بخشی برای سلامت جامعه تاکید کرد و افزود: باید دستگاه های اجرایی نظیر شهرداری ها و وزارت نفت و... خودشان را مسئول سلامت مردم بدانند.

ایازی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص محصولات ورود محصولات تراریخته به کشور، عنوان کرد: بر اساس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه ششم توسعه، استفاده از محصولات تراریخته به صورت قانونمند درآمده و هماهنگی لازم بین وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و بهداشت صورت گرفته و نظارت کاملی بر ورود تمام محصولات تراریخته به کشور صورت می‌گیرد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت جهادکشاورزی تولید محصولات ارگانیک تولید در 13 قلم میوه هایی که تولید می کنند را افزایش دادند و از سموم و کودهایی کمتری استفاده کردند.

 منبع: خبرگذاری دانشجویان ایران (ایسنا)