انجام واکسیناسیون بیماری هپاتیت از برنامه های موفق ایران

به گزارش سلامت نیوز: رئیس شبکه هپاتیت کشور در همایش هپاتیت ویروسی از ابتلای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به بیماری هپاتیت B در کشور خبر داد و گفت: ایران از جمله کشورهایی است که طی سال‌های گذشته برنامه‌های موفقی در مبارزه با هپاتیت و به ویژه هپاتیت B  را اجرایی کرده است.

به گزارش ایسنا: دکتر سید موید علویان افزود: در این مدت واکسیناسیون نوزادان و افراد پرخطر در کاهش این بیماری نقش اصلی را داشته است. در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در کشور مبتلا به بیماری هپاتیت B هستند که این میزان کمتر از ۲ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود. انجام واکسیناسیون برای تمامی افراد جامعه از برنامه هایی است تا بتوان این بیماری را کاملا کنترل کرد.

رئیس شبکه هپاتیت کشور توصیه کرد: افراد جامعه به خصوص سنین بین ۲۵ تا ۵۰ سال کشور آزمایش‌های لازم و واکسیناسیون هپاتیت را انجام دهند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که طی سال های گذشته برنامه های موفقی در مبارزه با هپاتیت به ویژه هپاتیت B را اجرایی کرده است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز کشورها را موظف کرده که برای مبارزه و پیشگیری از هپاتیت برنامه داشته باشند.

علویان تصریح کرد: بیماری هپاتیت ویروسی یا به نوعی بیماری هپاتیت‌های منتقله از خون یکی از بیماری هایی است که به دلیل نوع ابتلا آن بیشتر از راه خون و بعضا انتقال جنسی است. این بیماری در زمان حاضر اهمیت ویژه‌ای نیز از سوی سازمان بهداشت جهانی و کشورهای توسعه یافته دارد.

 وی خاطرنشان کرد: هپاتیت B یکی از مهم ‌ترین علل سرطان کبد است. میزان فوتی‌ها بر اثر عوارض هپاتیت B آمار قابل توجهی در دنیا دارد.