لیپوماتیک روش موثر و بی خطر برای تخلیه چربی

لیپوماتیک یکی از دستگاه های تخریب چربی در جهان است که توسط انجمن غذا و داروی آمریکا FDA تائید شده است. این دستگاه برای اولین بار توسط یک جراح آلمانی ابداع شد.

تخریب چربی لیپوماتیک روشی مطمئن، موثر و بی خطری است که در تمامی نواحی بدن قابل استفاده است و چربی های اضافه بدن را خارج می نماید و جایگزین مناسب تری برای لیپولیزر، لیپوساکشن و لیپولیز اولتراسونیک می باشد. دستگاه لیپوماتیک اینفراسونیک هوای فشرده که توسط دستگاه کمپرسور ایجاد می شود را به کانولایی که دارای انعطاف (flexible) است، منتقل می کند و سبب ایجاد سه نوع حرکت گردشی می گردد که در مجموع به آن گردش سه بعدی یا nutation گفته می شود.

کانولا پس از وارد شدن از طریق سوراخ کوچک ۳ میلی متری وارد بافت چربی می شود و این حرکات سبب ایجاد امواج اینفراسونیک می شود که بافت چربی را به صورت انتخابی مورد هدف قرار می دهد و امولسیفیه می کند. هیچگونه آسیبی به عروق خونی، لنفاوی، عضلات و اعصاب نمی رساند و در نتیجه آسیب کمتر به بافت های زیر پوست، درد و تورم و کبودی بسیار کمتری نسبت به سایر روشهای درمانی مانند لیپولیزر و لیپوساکشن ایجاد میشود و سپس چربی امولسیفیه شده توسط دستگاه، به خارج از بدن کشیده می شود.

این دستگاه همچنین با کانولاهای قابل انعطاف و در اندازه های مختلف، داروی بی حسی را بطور یکنواخت وارد چربی زیر پوست می کند و نیاز به داروی بیحسی کمتری نسبت به سایر روشهای لیپوساکشن و لیپولیزر وجود دارد. حرکات چرخشی و گردشی سه بعدی کانولای دارای انعطاف، همچنین سبب تحریک سلولهای فیبروپلاست پوست میشود و با تولید کلاژن بیشتر، پوست آن ناحیه طی چند هفته تا چند ماه سفت تر خواهد شد و در مقایسه با لیپولیزر و لیپوساکشن، جمع شدگی پوست بصورت یکنواخت تر و مناسب تر ایجاد می کند .

 

لیپوماتیک اینفراسونیک دارای سیستم ایمنی فعال می باشد که وقتی به بافت غیر چربی برخورد می کند، دستگاه را متوقف می نماید، بنابراین خطر پارگی احشائی ندارد و بدلیل عدم ایجاد حرارت در بافت چربی، خطر سوختگی پوست، نکروز پوست و یا سوختگی محل ورود کانولا را ندارد.

در افرادی که قبلا لیپوساکشن شده اند و چربی آن ناحیه فیبروتیک و سفت شده است و همچنین در نواحی سینه آقایان و یا در نواحی کمر، که چربی بطور طبیعی فیبروتیک است، دستگاه لیپوماتیک با تکنولوژی منحصر به فرد خود این امکان را به جراح می دهد که عمل راحت تر و با زحمت کمتری انجام پذیرد .

بطور خلاصه برتری های لیپولیزلیپوماتیک نسبت به سایر روشهای لیپولیزر، لیپوساکشن اولتراسونیک عبارتند از :

  • عدم ایجاد سوختگی پوست
  • درد کمتر حین عمل و پس از عمل
  • تورم و کبودی کمتر
  • زمان عمل کوتاهتر است و خستگی کمتری برای جراح فراهم می نماید.
  • میزان داروی بیحسی کمتری نیاز دارد.
  • انقباض پوست بهتر و بیشتر است و نتیجه جمع شدن پوست و جلوگیری از شلی پوست بهترانجام می شود
  • درمان نواحی فیبروتیک مانند کمر، سینه آقایان و افراد که قبلا لیپوساکشن شده اند بهتر و آسانتر از روشهای دیگر است
  • ریسک پارگی احشائی و آمبولی کمتری دارد.

 منبع: دکتر حمید وحیدی متخصص پوست، مو و زیبایی