زندگینامه دکتر علی اصیلیان 

دکتر علی اصیلیان متخصص پوست، مو و زیبایی و فلوشیپ جراحی پوست و لیزر و زیبایی از آمریکا می باشند. ایشان در سمت های مختلف اجرایی فعالیت داشتند. ایشان رییس مراکز پزشکی نور و حضرت علی اصغر در سالهای 68 تا 72، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 73-72، مدیر گروه بیماریهای پوست و زیبایی دانشگاه اصفهان از سال 1379 تاکنون، عضو هیات مدیره انجمن متخصصین پوست ایران، رییس انجمن متخصصین پوست اصفهان، دبیر علمی مجله جراحی پوست ایران، عضو کمیته نشر دانشکده پزشکی اصفهان و عضو هیات علمی پژوهشکده پوست و سالک، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سال ۱۳۷۸ تا کنون و عضو هیات بورد تخصص پوست ایران از سال ۱۳۷۵ تاکنون، دانشیار نمونه سال ۱۳۷۲ و پژوهشگر نمونه سال ۱۳۷۴ بودند.

دکتر اصیلیان رتبه اول بورد تخصصی پوست ایران در سال ۱۳۶۷ را کسب نمودند و همچنین ایشان به مدت حدود سه سال با همکاری سازمان بهداشت جهانی در مورد درمان سالک با پماد پارمومایسین کار کردند که حاصل آن در ۲ مقاله در مجلات معتبر خارجی چاپ شده است و مورد تشویق کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی به عنوان بهترین تحقیق انجام شده در این فیلد، قرار گرفتند. از ایشان بیش از یکصد مقاله به زبان فارسی و انگلیسی و 13 کتاب در فیلد پوست و جراحی پوست منتشر شده است. در ذیل به زندگی نامه پروفسور علی اصیلیان از زبان خودشان می پردازیم:

در سال ۱۳۳۵ درشهر مهاباد از توابع شهرستان اردستان واقع در استان اصفهان متولد شدم؛ دوران ابتدایی تا کلاس نهم را در این شهر تحصیل کرده و دبیرستان را در اردستان گذراندم؛ دیپلم متوسطه را با موفقیت و معدل بالا پشت سر گذاشته و جزو رتبه ‌های اول بودم.

دوران کودکی به خوبی گذشت و خاطرات خوبی از آن زمان دارم؛ به عنوان مثال در یکی از روزها، معلم اصلی کلاس اول نیامدند و به جای ایشان یک مهندس کشاورزی سر کلاس آمد و من را پای تخته فرستاد و یک سوال ریاضی پرسید؛ من درست حل کردم و ایشان یک مداد سوسمار نشان آلمانی به من جایزه داد. این تشویق در روحیه من اثر مثبت داشت به طوریکه در سال های بعد انگیزه ای شد تا در طول سال های تحصیل شاگرد درس‌ خوانی شوم.

در دوران کودکی در کل کشور کچلی سر شایع شده بود و خوشبختانه پزشکان جوان که به منطقه ما آمده بودند با گریزووین کچلی را  با موفقیت درمان می کردند؛ در حالیکه قبل از آن زمان درمانی برای این بیماری وجود نداشت و از رادیوتراپی با اشعه ایکس استفاده می کردند. آنهایی که به این روش درمان دسترسی نداشتند در کودکی کچل می شدند و این موضوع باعث علاقه اولیه من به رشته پزشکی شد.

در سال ۱۳۵۶ ازدواج کردم و حاصل آن پنج فرزند می باشد که همگی ازدواج کرده و شاغل می باشند. مسلما ازدواج احساس مسوولیت فرد را بالا برده و باعث می‌ شود انسان تلاش مضاعفی کند و همین امر به موفقیت انسان کمک می کند.

در سال ۱۳۶۴ پس از امتحان ورودی دستیاری علیرغم قبولی در رشته های دیگر، رشته پوست را انتخاب کردم. در سال ۶۵ برای اولین بار رژیم صدام با زدن گاز نیتروژن موستارد و گازهای شیمیایی دیگر باعث مصدومیت سربازان ایرانی شد؛ من برای اولین بار با این پدیده شوم و وحشتناک روبرو شدم و چون تجربه ای در این مورد نداشتیم و امکانات فعلی هم نبود بیماران را علامتی درمان کردیم تا به تدریج آنتی دت آنرا پیدا کردیم و با دید بهتری درمان آنها را شروع کردیم. در دوران جنگ تحمیلی مدت ۱۸ ماه در جبهه های جنوب بودم و در دوران دستیاری هم چهار ماه در جبهه بودم و دوران سختی را پشت سر گذاشته و به درمان مجروحان جنگی پرداختم.

 پس از اتمام دوره چهار ساله در سال ۱۳۶۷ در امتحان بورد تخصصی کشور، نمره عالی و رتبه اول را کسب کرده و بلافاصله به عنوان استادیار در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشغول به کار شدم و از آنجا که علاقمند بودم، پیشرفت خوبی در این زمینه کردم. در سال ۱۳۶۸ رییس مراکز پزشکی «خورشید و علی‌ اصغر» شدم. در سال ۱۳۷۲ معاون آموزشی دانشگاه اصفهان و دانشیار نمونه شدم؛ در سال ۱۳۷۹ جهت اخذ فلوشیپ جراحی پوست از طرف وزارت بهداشت به آمریکا رفتم؛ در همان سال به عنوان جوانترین استاد تمام دانشگاه اصفهان شناخته شدم و لوح تقدیر و تندیس دریافت نمودم و در سال ۱۳۸۰ به عنوان پزشک متخصص نمونه از طرف نظام پزشکی اصفهان انتخاب شدم.

در سال ۹۳ به عنوان عضو هیئت مدیره انجمن پوست ایران انتخاب شدم پس از آن در سال ۹۴ به عنوان رییس انجمن پوست اصفهان برگزیده شدم و از سال ۷۴ تاکنون مدیر گروه پوست هستم.

در دوران دستیاری و دوران طبابت خاطرات شیرین و گاهی تلخ فراوان داشتم. بیماران پوست اکثرا وضع مالی خوبی ندارند و در بسیاری از موارد قادر به تأمین هزینه های خود نیستند. ما برای حل این مسئله صندوقی ایجاد کردیم و همکاران ماهیانه مبلغی کمک می کنند تا در صورت امکان، هزینه درمان بیماران بی بضاعت را تامین کنیم.

پس از استخدام در دانشگاه مدت ده سال در کلینیک ویژه کار کرده و سپس به دایر کردن مطب در آمادگاه اول خیابان فلسطین نمودم و پس از چند سال مطب به خیابان چهار باغ بالا منتقل شد؛ در سال ۱۳۹۰ کلینیک پوست را در خیابان شیخ مفید دائر نمودم و در حال حاضر در آنجا مشغول کار هستم.

پژوهش های زیادی در مورد مسائل مختلف انجام داده ام که مهمترین آنها در رابطه با سالک و لیزر و جراحی‌ های پوست و زیبایی بوده است. مدت سه سال در همین راستا با سازمان بهداشت جهانی دو پروژه تحقیقاتی در مورد سالک انجام دادم که مهمترین آن طی دو مقاله در مجلات علمی پژوهشی خارجی چاپ شد. برای اولین بار روی درمان سالک با لیزر کار شد و طی دو مقاله نتایج آن منتشر شد. طی این سالها مجموع سیزده کتاب تالیف و یا ترجمه کردم و بیش از ۱۰۰ مقاله به زبان انگلیسی و فارسی در مجلات معتبر منتشر نموده ام.

پیام من به دستیاران پوست این است که قدر این دوران را بدانند و از آن حداکثر استفاده را ببرند چون در این دوران جوانی هم نیرو دارید و هم ابایی از یاد گیری ندارید و از طرفی مغز شما خیلی راحت مطالب را تجزیه و تحلیل می کند؛ سعی کنید از تجارب اساتید برجسته دانشگاه حداکثر استفاده را ببرید. مهمترین وظیفه شما توانمند سازی خود می باشد تا در مواجهه با بیماران بتوانید آنها را به روش صحیح درمان کنید که این امر سبب رضایت وجدان شما می شود.