دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره آموزش دستیاری انجمن اورولوژی ایران از رتبه اول ایران در زمینه پیوند کلیه و اورولوژی در خاورمیانه خبر داد. به گزارش بهداشت نیوز: محسن شیرآقایی دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره آموزش دستیاری انجمن اورولوژی ایران در این کنگره گفت: حدود 150 دستیار اورولوژی در ایران داریم که در دوره‌های 4 و 5 ساله دوره اورولوژی را می‌گذراند و با وجود گذراندن این دوره‌ها وضع اورولوژی ایران در خاورمیانه اول است. شاید از حیث تجهیزات و امکانات محدودیت‌هایی داشته باشیم اما دستیاران اورولوژی از لحاظ تکنیکی و عملکرد زبانزد عام و خاص هستند و می‌توانیم بگوییم در دنیا حرفی برای گفتن داریم.

شیرآقایی اظهار کرد: تمام دستیاران اورولوژی ایران از طریق انجمن اورولوژی ایران عضو انجمن‌های جهانی هستند و هر ساله تعدادی از دستیاران را به انجمن‌های اورولوژی آسیا معرفی می‌کنیم که امسال ژاپن برای دوره‌های تکمیلی، میزبان اورولوژیست‌های کشور ماست.

وی ضمن اشاره به آموزش مطلوب دستیاران اورولوژی گفت: در زمینه اورولوژی کنگره‌های دیگری برای دستیاران داریم که به پژوهش می‌پردازند اما دوازدهمین کنگره آموزش دستیاری انجمن اورولوژی ایران با محور آموزش تئوری و عملی در قالب کارگاه و پنل‌های تخصصی، آموزش‌های خوبی را به دستیاران می‌دهد.

شیرآقایی افزود: دوازدهمین کنگره دستیاران اورولوژی در انجمن‌های علمی ایران تنها انجمنی است که با هدف یکسان ‌سازی آموزش برای دستیاران اورولوژی در اقصی نقاط کشور برنامه ‌ریزی کرده‌اند و در این عرصه از تمام افرادی که بورد تخصصی دارند دعوت شده است تا آموزش‌های یکسانی برای رزیدنت‌ها اعمال شود و در این جهت امتحانی انتهای این چهار سال گرفته می‌شود و مباحث مشترک با رزدینت‌های بخش‌های دیگر به اشتراک گذاشته خواهد شد.

شیرآقایی اظهار کرد: در زمینه پیوند کلیه ایران صاحب مقام است و باور مذهبی، فرهنگ اهدا و در کنار آن فتوای امام موجب شد که اساتید توانمند بحث پیوند کلیه را به خوبی ارتقا دهند و در اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی هر هفته چند پیوند کلیه از جسد داریم و بیماران دیالیزی که با ریسک بالای جراحی دارند دیگر از لحاظ پیوند مشکلی ندارند و قبل از دیالیز پیوند می‌شوند.

وی فعالیت دستیاران اورولوژی و فوق ‌تخصصان فعال اورولوژی در جریان اهدای پیوند، آموزش قبل و بعد پیوند و مدیریت دستیاران اورولوژی را از نقاط قوت پیوند کلیه در کشور عنوان کرد. در پایان از پتانسیل رزیدنت‌های اورولوژی و متخصصان این عرصه خبر داد و یادآور شد: با ارتقای تجهیزات و امکانات می‌توانیم شاهد ارتقای گردشگری سلامت باشیم.