به گزارش خبرگزاری فارس عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت و بیمه‌ها باید نظارت مناسبی بر نسخه پزشکی داشته باشند، باید به افرادی که به صورت بی‌ رویه دارو تجویز می‌ کنند تذکرهای لازم داده شود.

اکبر ترکی امروز در گفت‌ وگو با خبرنگار فارس در بوئین میاندشت اظهار داشت: با خرید داروهای خارج از فهرست دارویی کشور پرداختی‌ها از جیب افزایش می ‌یابد. وی افزود: بر اساس ماده‌ای از برنامه ششم هر دارویی که در طرح ژنریک ایران وجود ندارد بیمه پایه آن پرداخت نمی‌شود و برای آنکه مردم متضرر نشوند هر 3 ماه یک بار باید در فهرست داروهای ژنریک بازنگری شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با خرید داروهایی از سوی مردم، ضرری متوجه بیمه‌ ها و وزارت بهداشت نمی ‌شود بلکه مردم از جیب پرداخت می ‌کنند. وی عنوان کرد: همچنین وزارت بهداشت در برنامه ششم موظف به حمایت از تولید، عرضه و تجویز داروهای ژنریک و همچنین حمایت بیمه‌ ای از این داروها شده است.

ترکی با اشاره به اینکه نظارت بر حوزه مصرف دارو، وظیفه وزارت بهداشت است، گفت: وزارت بهداشت و بیمه‌ها باید نظارت مناسبی را بر نسخه پزشکی داشته باشند، باید به افرادی که به صورت بی ‌رویه دارو تجویز می‌ کنند تذکرهای لازم داده شده و همچنین کلاس‌های آموزشی برای آن‌ها برگزار شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه نظارت‌ها بر حوزه مصرف دارو باید تشدید شود تا مصرف بی‌رویه اقلام دارویی در کشور کاهش یابد، خاطر نشان کرد: اجرای سیستم ارجاع و پزشک خانواده نیز در این رابطه می ‌تواند در کاهش هزینه‌ها کمک کننده باشند البته با اجرای راهنماهای بالینی نیز می‌توان هزینه‌ها را در پاراکلینیک‌ها و بسیاری از آزمایشگاه‌ها و حتی حوزه دارو کاهش داد.