داروی کاهش مرگ‌ های زودرس ناشی از سکته‌ های قلبی و مغزی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت:‌ با تلاش‌های صورت گرفته و حمایت بنیاد برکت در شرکت داروسازی البرز توانستیم دارویی را تولید کنیم که می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ ای مرگ‌ های زودرس ناشی از سکته‌ های قلبی و مغزی را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا ملک‌ زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در حاشیه مراسم رونمایی از داروی پلی پیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مشکلات بزرگ ایرانیان طی سال‌های گذشته مرگ و میر زودرس بوده است؛ حدود 50 درصد ایرانیان زیر 70 سال عمر می‌کنند و مرگ زودرس دارند.

وی تصریح کرد: یکی از علل مرگ زودرس ایرانیان، بیماری‌ سکته قلبی و مغزی بوده است، طی تحقیقاتی که در 15 سال گذشته انجام شد، تمام تلاش خود را کردیم که مرگ زودرس را کاهش دهیم؛ با حمایتی که توسط بنیاد برکت و شرکت داروسازی البرز صورت گرفت،‌ توانستیم قرص جدیدی را تولید کنیم که این دارو می‌ تواند در صورت مصرف میانگین عمر ایرانیان را افزایش دهد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت:‌ اگر بیماران اقدام به مصرف این دارو کنند، مرگ زودرس ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی پیشگیری خواهد شد و این دارو می‌تواند حداقل 50 درصد از مرگ‌های زودرس ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی را کاهش دهد.

وی در پایان گفت: این دارو در حال حاضر در داروخانه‌ های کشور موجود است و با توجه به اهداف و چشم‌ اندازهایی که درنظر داریم، تمام تلاش خود را برای تولید داروهای جدید به کار خواهیم گرفت.