آشنایی با ژل پروفیلو

ژل پروفیلو یک ژل بسیار جدید است که از اسید هیالورونیک غلیظ و خالص تشکیل شده و فاقد مواد نگهدارنده است. پروفیلو توسط کمپانی داروسازی IBSA واقع در کشور ایتالیا تولید می شود و توسط FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) مورد تایید قرار گرفته است و علاوه بر پر کردن خطوط و چین و چروک های صورت، جهت بازسازی مجدد و ترمیم افتادگی پوست بکار می رود. اسید هیالورونیک در پوست باعث جذب آب و تقویت رشته های کلاژن و الاستین شده و اثرسفت کنندگی دارد.

ژل پروفیلو حاوی غلظت بالایی از اسید هیالورونیک با دو وزن مولکولی متفاوت بوده که به مقدار کم و با استفاده از یک تکنیک جدید که در سال 2015 ابداع شده، تنها در 10 نقطه صورت (در هر طرف صورت یک سی سی در 5 نقطه با تکنیک BAP یا نقاط بیو استاتیک) در پوست تزریق می شود و سپس این مواد در عمق پوست منتشر شده و به تدریج باعث افزایش قوام پوست و پر شدن خطوط صورت و جوانی و بهبود کیفیت پوست می شود.

با توجه به اینکه نقاط تزریق این ژل از عروق و اعصاب صورت دور هستند و حجم تزریق در هر نقطه کم و برابر با 0.2  سی سی است (كل صورت ٢ سی سی) و این ژل فاقد هرگونه مواد شیمیایی است، عوارض تزریق آن بسیار کم بوده و تنها محدود به تورم مختصر در محل تزریق و دردناک بودن محل تزريق در لمس، 1 تا 3 روز پس از تزریق می باشد.

درمان با این ژل به طور معمول در 2 جلسه به فاصله 4 هفته صورت می گیرد اما در بعضی از پوست های شل تر ممکن است جلسه سوم درمان نیز حدود 2 ماه پس از جلسه دوم لازم شود. تزریق این ماده درد زیادی ندارد.

اثر درمانی ژل پروفیلو به تدریج آغاز می شود و 4 هفته پس از جلسه اول پوست سفت تر شده و خطوط صورت محو می شوند و در هفته 8 نیز اثر لیفت آن و افزایش خاصیت ارتجاعی و قوام پوست به حداکثر خواهد رسید و پوست دارای ظاهری با طراوت، درخشان و جوان تر خواهد شد و اثر آن تا 6 ماه باقی خواهد ماند.

 

این ژل یکی از بهترین انتخاب ها برای لیفت صورت بدون عوارض جراحی و بیهوشی است. لازم به ذکر است که این ژل، فیلر یا پرکننده خوبی نیست و اثر حجم دهندگی مشابه با ساير ژلها را در نواحی گونه و صورت ندارد بلکه اثر حجم دهندگی آن در لایه های عمقی پوست و در از بین بردن خطوط پوستی است.

با توجه به خاصیت پخش شوندگی این ژل در لایه های عمقی پوست و اثر سفت کنندگی آن می توان علاوه بر صورت از این ژل در نواحی دیگری که پوست شل شده نظیر گردن، پشت دست و قسمت داخلی بازو ها نیز استفاده نمود و در این نواحی نیز این ژل باعث سفت تر شدن پوست و حالت لیفت کاملا محسوس می شود.

توصیه می شود قبل از تزریق حتما با پزشک متخصص پوست در مورد بیماری ها و یا مصرف داروهای خاص مشورت شود.

منبع: دکتر محمد ایمانی متخصص پوست، مو و زیبایی

آدرس اینستاگرام دکتر محمد ایمانی: dr.imani@