سوال: برای رفع افتادگی پوست چه درمانی موثرتر است؟

پاسخ: دکتر بصیرا زندیه متخصص پوست، مو و زیبایی

برای جوانسازی و سفتی (لیفتینگ) پوست روش های مختلفی وجود دارد که شایعترین آنها ذکر میشود:

۱_ میکرونیدلینگ: که در این روش سوزنهای بسیار کوچکی برروی سطح پوست کشیده میشود و با تحریک مکانیکی، کلاژن سازی توسط فیبروبلاست ها را افزایش می دهد.

۲_ مزوتراپی: که ویتامین ها و اسیدهای آمینه های مختلف در لایه میانی پوست تزریق می شود.

۳_ آر افRF) ): که در این روش، سوزن ها وارد عمق پوست میشود و امواج رادیو فرکوانسی آزاد میشود و با ایجاد ستون های حرارتی و تخریب رشته های کلاژن، فیبروبلاست های درم را تحریک به ایجاد کلاژن با کیفیت و کمیت بیشتر میکند و در نتیجه آن پوست قوام بهتری پیدا می نماید.

۴_ هایفو: دراین روش امواج ماوراء صوت (اولتراسوند) با فرکانس بالا به لایه های مختلف پوست و عضله SMAS که در زیر چربی پوست قرار دارد وارد می شود و موجب کلاژن سازی وسفتی پوست می گردد.

۵_ لیفت با نخ: روشی است که در زوایای مختلف صورت با ایجاد سوراخ های بسیار ریز، نخ های خاصی وارد پوست میشود. این نخ ها در همان جهت باعث لیفت پوست میشوند و بعد از مدتی کلاژن سازی در همان مسیر افزایش می یابد.

لازم به ذکر است که روش های مختلف میتوانند با هم ترکیب بشوند تا اثربخشی بیشتر داشته باشند و همچنین نیاز به تکرار وجود دارد، چون افتادگی و شلی پوست در اثر عوامل مختلفی مثل ژنتیک، محیط ،افزایش سن در هر لحظه از عمرمان در حال رخ دادن هست و نبایستی انتظار داشت که با یک روش و یکبار انجام کار به نتیجه دلخواه رسید.