راههای پیشگیری از ایجاد عفونتهای پوستی در سالن های ورزشی 

 افراد زیادی از سالن های ورزش استفاده می نمایند. در این مراکز ریسک ایجاد عفونت های مختلف بخصوص عفونت های پوستی بالا می باشد ولی علیرغم احتمال ابتلا به این عفونت های پوستی، دلیلی برای اجتناب کردن از ورزش در این سالن ها نمی باشد. 

میکروب های موجود در سالن های ورزش شامل باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها می باشند و این میکروب ها در محیط گرم و مرطوب به راحتی رشد می نمایند. پروفسور Adam استاد دانشگاه اوهایو مطالب زیر را جهت کاهش ریسک ایجاد عفونت های پوستی توصیه نموده اند:

۱) از لباس های مناسب که عرق را جذب مینمایند، استفاده نمایید و بهتر است این لباسها کمی شل باشند  و به پوست بدن نچسبند. این کار موجب میشود پوست شما خشک بماند و محیط مرطوب جهت رشد میکروب ها از بین برود.

۲) همواره در استخر، زیر دوش و در رختکن سالن های ورزش، کفش بپوشید و هرگز در سالن های ورزش پابرهنه راه نروید.

۳) زخم های روی پوستتان را تمیز نگه دارید و روی آن را در موقع ورزش بپوشانید. زمانی که روی پوستتان زخمی است از جکوزی و سونا استفاده ننمایید.

۴) وسایل ورزشی خود را قبل و بعد از استفاده ضدعفونی نمایید. در حال حاضر اسپری های ضدعفونی کننده وسایل، در فروشگاه های ورزشی و داروخانه ها موجود می باشند. همچنین زمانیکه روی نیمکت یا بر روی صندلی دوچرخه می نشینید از حوله استفاده نمایید. حتی المقدور سعی نمایید وسایل مورد استفاده ورزشی شخصی باشد مثلاً تشک یوگا را از خانه با خود بیاورید. 

۵) بلافاصله بعد از ورزش دست های خود را بشویید.

۶) در سریعترین زمانی که مقدور باشد، دوش بگیرید.

۷) وسایل شخصی مانند حوله و تیغ را بهیچوجه در اشتراک با دیگران نگذارید.

منبع: مجله AAD

  January 2019