نوشیدن آب و سلامت پوست 

این تنها یک جمله ساده نیست، اساسی ترین نیاز پوست هیدراته شدن آن است. بدن ما روزانه از طرق مختلف آب از دست می دهد، پس برای داشتن پوستی سالم و شادآب باید آن را با روش های گوناگون جایگزین کنیم چون آب ابتدا به ارگان های دیگر بدن رسیده و در مرحله آخر به پوست صورت می رسد.

جالب است، بدانید که همه انواع کرم های پوستی جدای از نوع عملکردشان (مرطوب کننده، ضد لک، ضد چروک و..) حاوی 70 درصد آب هستند که این  موضوع نشان دهنده اهمیت نوشیدن آب برای بدن است. نوشیدن آب کافی هم مانند کرم های مرطوب کننده، علاوه بر آبرسانی به سلول های پوستی، از چروک شدن آن پیشگیری می کند.

از آنجا که حجم قابل توجهی از پوست را آب تشکیل می دهد پس جای تعجب ندارد که سلامت و شادآبی آن تا حد زیادی بستگی به میزان آبی که به آن می رسانیم داشته باشد. آب با خارج کردن مواد زائد از بدن و منافذ پوست، آن را پاکسازی می کند و بدین وسیله در شفافیت پوست و جلوگیری از دهیدراته شدن آن نقش مهمی ایفا می کند. همچنین نوشیدن آب حالت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و از خشکی و کشیدگی و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می کند.

 بهترین راه برای رساندن آب به پوست چیست؟

  • بیشتر آب بنوشیم. نوشیدن میزان کافی آب طی روز، به دفع سموم از بدن کمک می نماید.
  • آب را جرعه جرعه بنوشیم، تا یکباره از بدنمان دفع نشود.
  • استفاده از یک مرطوب کننده، تا 2 دقیقه بعد ار خارج شدن از حمام. از آنجایی که بعد از حمام، منافذ هنوز باز هستند، پوست در این زمان آماده جذب محصولات آبرسان می باشد.

یادمان باشد که تاثیر نوشیدن آب هیچ وقت یک شبه نمایان نمی شود و رسیدن به نتیجه مطلوب به چند هفته صبر و تداوم نیاز دارد.