جوانسازی پوست با لیزر Edge one  CO2

با افزایش سن افراد، تولید کلاژن در پوست رو به کاهش رفته و ساختارهای حمایت‌کننده‌ پوست به‌ تدریج از بین می‌روند. قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه‌ فرابنفش خورشید، مصرف سیگار، الکل و موارد دیگر می‌تواند باعث شلی و چروک شدن پوست شود. دستگاه Edge One با استفاده از لیزر CO2 و تکنیک فرکشنال با تخریب حرارتی بافت های آسیب دیده و وادار کردن بدن به ترمیم بافت و نیز تحریک مجدد فیبرو بلاستها می‌تواند به طور تخصصی چروک‌های پوست، جای جوش و لکه‌های تیره را از بین برده و پوست را جوان و شاداب کند.

لیزر فرکشنال CO2 با نام Edge one یک روش درمان غیر تهاجمی است که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، اشعه لیزر را به هزاران اشعه میکروسکوپیک تقسیم می کند، در نتیجه فقط نقاطی از پوست تحت تأثیر اشعه لیزر قرار می گیرد. در واقع لیزر فرکشنال حد واسط لیزرهای تخریبی (ablative) و غیرتخریبی (nonablative) است. در حالی که لیزرهای تخریبی فقط روی اپیدرم (سلول های سطح پوست) اثر می کند و به واسطه اینکه جذب مولکول های آب در سلول های سطحی پوست می شود لایه های سطحی پوست را به طور کامل تبخیر و تخریب می کند در حالی که لیزرهای غیر تخریبی فقط روی درم (لایه میانی پوست) موثر است، لیزر فرکشنال CO2 همزمان روی اپیدرم و درم مؤثر است.

 

دستگاه Edge one علاوه بر بهبودی قابل ملاحظه اسکارها و جوشگاه های پوستی، در درمان پیری پوست خصوصا شلی پوست و چروک های دور چشم و دور دهان هم کاملا موثر است. حدوداٌ ۱۵ سال قبل، لیزر co2 معمولی برای مشکلات فوق استفاده می شد ولی به علت طولانی بودن زمان التیام بخشی پوست که گاهی به ۳ تا ۴ هفته می رسید و در این مدت پوست باید پانسمان می شد و قرمزی پوست که گاهی ۴ تا ۶ ماه به طول می انجامید و در پوست افراد تیره هم امکان تیرگی بعد از لیزر نیز وجود داشت لذا با اینکه اثر بخشی قابل توجهی داشت اما عملا استقبال خوبی از طرف پزشک و مخصوصا بیماران از این نوع لیزر نشد. این موضوع محققین و دانشمندان دنیا را بر این داشت تا بدنبال راه حل جدیدی باشند به طوری که اثرات درمانی همانند قبل چشمگیر باشد ولی عوارض احتمالی نظیر زخم و قرمزی طولانی مدت و لکه های قهوه ای به حداقل برسد. این تحقیق سرانجام به بار نشسته و طی چند سال قبل، لیزری به نام لیزر فراکشنال Co2 ساخته شد و به سرعت جای روش قبلی را گرفت و طی این مدت هم از این لیزر به میزان زیاد استفاده شده چرا که عوارض بعد از این نوع لیزر بسیار کم است و زخم بسیار سطحی بعد از این لیزر به سرعت طی ۳ تا ۵ روز و قرمزی بعد از آن هم حداکثر بعد از دو تا چهار هفته بهبود می یابد و شخصی که لیزر شده به راحتی میتواند به فعالیت های روزمره و خارج منزل خود به راحتی و بدون نگرانی ادامه دهد.

این دستگاه دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا FDA نیز می باشد که خود مهر تاییدی است بر کیفیت عملکردی این دستگاه.

مکانیسم عملکرد اج وان (Edge One):

مکانیسم این لیزر بدین صورت است که (به جای تابیدن نور لیزر با شعاع بزرگ در لیزرهای قدیمی) ستون های از نور لیزر با شعاع هایی بسیار باریک در حد میکرون بر روی سطح پوست تابیده میشود لذا مناطقی از سطح پوست (اپیدرم) عملا سالم می ماند و از همین مناطق اشعه نخورده یا سالم هست که ترمیم پوست به سرعت انجام می شود.

در واقع در این روش و با استفاده از Edge one مناطقی از سطح پوست (فواصل بین نقطه ها) آسیب نمی بیند و بیشترین نور تابیده شده از این نوع لیزر، وارد درم (لایه میانی پوست) با عمق نفوذ حدود یک تا دو میلی متر می شود یعنی درست جایی که باید لیزر آنجا اثر کند تا بتواند مشکلات فوق را بهبود بخشد چرا که علت اصلی مشکلات فوق، خرابی لایه میانی پوست یا همان درم می باشد. 

کلاژن پوست در ناحیه درم قرار دارد و تابیدن نور این لیزر در این ناحیه باعث تشکیل کلاژن های جدید میشود و به تدریج طی ۲ تا ۴ ماه، چروک های پوست کاهش قابل ملاحظه ای پیدا میکند و پوست از حالت شلی و افتادگی در می آید و عمق چاله ها و اسکارهای بعد از آکنه یا جوش و یا بعد از عمل (جای بخیه) بهبودی قابل ملاحظه ای پیدا میکند.

 

ویژگی های دستگاه (Edge One):

  • دستگاه با بالاترین توان و قدرتمند با امکان تخلیه 300mj انرژی
  • دارای سطح مقطع و قطر بیم های متنوع:

دستگاه قادر است به صورت هوشمند تیپ های نصب شده را شناسایی نماید.

 

 

  • مجهز به دو عدد هندپیس قلمی جراحی: 

با هندپیس های جراحی امکان برداشت انواع ضایعات برجسته و برش بافت نرم ممکن می باشد.

Surgical handpiece

  • مجهز به مد انحصاری :edge pulse 

در این مد، تخلیه انرژی به صورت Ultrapulse fractional می باشد که باعث تخریب گرمایی کمتر شده و در نتیجه انتشار حرارتی ناخواسته به بافت های مجاور به حداقل می رسد که در نهایت درمانی کارآمد با عوارض کمتر به دنبال دارد.

کاربری آسان:

قابلیت تنظیم شکل تابش و ابعاد آن بر روی هندپیس بدون مراجعه به مانیتور به منظور کاربری آسان در حین درمان.

 الگوهای تابش متنوع:

امکان تنظیم الگوی تابش متناسب با نوع درمان و ضایعه مورد نظر.

Variable beam pattern for each patient. Flexible approach to various applications.