لیفت لب (Central lip lift) 

جراحی لیفت لب یکی از جراحی های شایع در جوانسازی صورت می باشد. این جراحی موجب کوتاه شدن فاصله بینی و لب بالا می شود و با بهبود فرم لب و ایجاد زیبائی در لبخند، موجب زیباتر شدن صورت می شود.

لیفت لب در بین افراد جوانتر  که فاصله بینی و لب بالای زیاد دارند، محبوبیت دارد.

در افراد مسن، با از بین رفتن چربی زیر پوست  لب بالا بلند و پر چین و چروک می شود و ناحیه  قرمز لب باریک  می شود.

این جراحی با کوتاه کردن طول لب و نمایش دندان های پیشین و کم کردن طول یک سوم میانی صورت و همچنین نمایان تر کردن قسمت میانی لب (cupid bow) بواسطه کشیده شدن این ناحیه به سمت بالا و مشخص کردن منطقه بیشتری از ناحیه قرمز لب، موجب جذابیت بیشتر در صورت می شود.

با توجه به هدف جراحی لیفت لب، برشهای متفاوت به انتخاب جراح و در نواحی متفاوت لب استفاده میشود و بعد از چند ماه، اثرات ناچیزی از محل برش باقی خواهد ماند.

جراحی لیفت لب بصورت سرپایی و در مدت زمان کوتاهی در مطب و با بی حسی موضعی قابل انجام است.

این جراحی اکثرا در افرادی که طول پشت لب  بالاتر از بیست میلی متر دارند قابل انجام است و حدود ۵ تا ۸ میلی متر از پوست ناحیه بالایی لب در امتداد خط بینی برداشته میشود و این میزان تقریبا معادل یک سوم از بالا می باشد.

بعد از جراحی با استفاده از کرم های ترمیم کننده زخم ریسک اسکار کاهش می یابد و در صورتیکه اسکار ایجاد شود، از لیزرهای اربیوم و CO2 در پایان ماه سوم بعد از جراحی استفاده میشود. 

جراحی لیفت لب موجب نمایان تر شدن بهتر لب میشود وناحیه قرمز لب برجسته تر دیده می شود. البته این جراحی جایگزین تزریق ژل های لب نمی باشد ولی بعضی مواقع موجب کاهش میزان ژل مصرف شده میشود.

منبع: متخصص و جراح گوش وحلق و بینی دکتر فاطمه آقائی

  www.draghaie.ir