لیزر CO2 کمپانی Bison

لیزرهای co2 که در گذشته جهت لایه برداری پوست استفاده می شدند، به علت برداشت کامل لایه اپیدرم و قسمت بالایی درم، موجب بروز عوارض ناخوشایندی نظیر قرمزی، لک های پوستی، اسکار، عفونت و عوارضی از این دست می شدند . در تکنولوژی فرکشنال که جایگزین لیزرهای قدیمی تر شده، بجای لایه برداری کامل از سطح پوست، تعداد زیادی نقاط آسیب حرارتی (Microscopic Thermal Zone)، بدون آسیب به بافت های مجاور، به پوست وارد می شود.

 لیزرهای CO2 با هدف قرار دادن آب داخل سلولها، موجب ایجاد ستون های تخریب میکروسکوپی اپیدرم و درم می شوند و بافت های سالم بین ستونهای تخریب شده، موجب تحریک شروع فرآیند ترمیم بافت در ستون های آسیب دیده می شود، که در کنار دستیابی به نتایج درمانی بهتر، احتمال بروز عوارض جانبی را نیز به حداقل خواهد رساند. سیستم های CO2 Fractional ساخت کمپانی Bison، با دارا بودن Skin Analyzer، امکان تنظیم دقیق پارامترهای مورد نیاز را به پزشک معالج می دهند.

کاربردهای درمانی:

  • درمان انواع اسکار نظیر اسکار آکنه، اسکارهای جراحی، اسکار ناشی از تروما و اسکار سوختگی
  • از بین بردن چین و چروک نظیر خطوط پیشانی، اطراف چشمها و اطراف دهان

  • درمان آسیب های پوستی ناشی از آفتاب (Photo Aging)
  • درمان منافذ باز پوستی

  • بهبود قوام پوست
  • رفع ضایعات هایپرپیگمانته نظیر کک و مک و ملاسما
  • لایه برداری پوست

  • برداشتن ضایعاتی نظیر خال، زگیل و تومورهای سطحی

مزایای استفاده:

  1. واجد سیستم اسکنری است که موجب میشود کمترین آسیب به پوست وارد شود و موجب کاهش ریسک سوختگی و لک های بعد از التهاب می گردد.
  2. مجهز به سیستم آنالیز کننده پوست و تنظیم خودکار است که پارامترهای مناسب با وضعیت پوست بیمار، جهت درمان ایمن تر و موثرتر را فراهم می سازد.
  3. دارای مد جراحیSurgical Mode  با سه مد Continuous Wave,Ultra Pulse ,Super Pulse با انرژی های متفاوت جهت انجام کلیه مقاصد درمانی
  4. دارای مد Smart Random جهت کاهش احتمال آسیب بافتی و کاهش ریسکلک های بعد از التهابدر تیپ های پوستی تیره
  5. امکان انجام آسان فرآیند درمان در ضایعات با اشکال متفاوت و نواحی مختلف پوست، به علت قابلیت انتخاب شکل های متفاوت در هر شات
  6. دارای قابلیت های متفاوتی نظیرSurgical Mode /Clinical Mode /Scanning Mode ، علاوه بر سیستم عملکرد سیستم های CO2 Fractional قدیمی با امکان انجام برش های جراحی .
  7. بهره گیری از الگوهای تابش لیزر بصورت Sequence ,convergence ,divergence spray ,smart mode  بسته به شرایط بیمار و نوع ضایعه؛ بطور مثال استفاده از الگوی convergence، جهت درمان ضایعات Donate shape 
  8. دارای محفظه فلزی(RF-Driver) ، بدون نیاز به تعویض کاواک در درازمدت
  9.  بهره گیری از گالوانوموتور کمبریج امریکا، جهت افزایش سرعت و دقت اسکنرها
  10. مجهز به نور مرئی در سر هندپیس، جهت کنترل محل اعمال انرژی لیزر
  11. قابلیت تنظیم فاصله داتها بین 0.5 - 0.8 - 1.0 - 1.4 و 1.9 میلیمتر
  12. دارای Spot Size قابل تغییر، جهت درمان نواحی کوچک و بزرگ
  13. قابلیت تغییر قطر داتها (600 و 300 و 100 میکرومتر)
  14. دارای پروب جراحی جداگانه جهت انجام برش جراحی
  15. صفحه نمایشگر لمسی با کاربرد آسان
  16. دارای جریان هوا در سر هندپیس
  17. بدون نیاز به مواد مصرفی

سوالات متداول:

سوال اول: پس از انجام کار با این سیستم، به چه مراقبت هایی نیاز است؟

اجتناب از مواجهه مستقیم با نور خورشید، استفاده از ضدآفتاب مناسب هر دو ساعت یکبار، استفاده مکرر از کرم مرطوب کننده جهت پرهیز از خشک شدن پوست، اجتناب از کندن پوسته ها، استفاده از شوینده ملایم جهت شستشوی پوست، پرهیز از انجام فعالیت های ورزشی شدیدی که منجر به تعریق میشوند و پرهیز از شنا، تا یک ماه پس از درمان.

سوال دوم: آیا امکان بروز سوختگی و اسکار پس از لایه برداری با این سیستم وجود دارد؟

خیر. استفاده از سیستم اسکنری بجای سیستم استمپی، در کنار مجهز بودن بهSystem Analyzer skin ، احتمال بروز عوارض جانبی را در صورت استفاده صحیح از سیستم، بسیار کاهش می دهد.

سوال سوم: آیا احتمال بروز لک های بعد از التهاب (PIH) با این دستگاه نسبت به سیستم های مشابه در بازار متفاوت است؟

بله. مجهز بودن این دستگاه بهSystem Analyzer skin ، موجب ارائه تنظیمات درمان بصورت اتوماتیک می شود. انتخاب تنظیمات در محدوده پیشنهادی توسط دستگاه، در کنار سیستم اسکنر، از احتمال بروز PIH، به میزان بسیار زیادی خواهد کاست.