آغاز فصل جدید همکاری‌های آموزش پزشکی ایران و کوبا

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل از آغاز فصل جدید همکاری های آموزشی بین ایران و کوبا در حوزه علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر اسدی لاری در مراسم آشنایی وزیر بهداشت کوبا با نظام آموزشی ایران با تاکید بر لزوم بهره برداری دو کشور ایران و کوبا از تجربیات آموزشی یکدیگر در حوزه بهداشت و درمان ادامه داد: تاکنون همکاری‌های ما در حوزه ساخت واکسن بوده که حتما ادامه پیدا خواهد کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل گفت: مسئولیت هماهنگی‌ها برای همکاری های بیشتر با کشور کوبا در سطح کشور، بعد از این با دانشگاه علوم پزشکی ایران خواهد بود.

لزوم همکاری و انعقاد تفاهم‌ نامه ‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی بین ایران و کوبا

دکتر ناصری پور گفت: امیدواریم در مدتی که هیات کوبایی و وزیر بهداشت کوبا در ایران هستند بتوانیم تفاهم نامه های دو جانبه ای را با یکدیگر امضا کنیم که منجر به عقد قراردادهای مختلفی در زمینه آموزش، پژوهش و درمان شود و دو کشور از تجارب یکدیگر بهره مند شوند.

در ادامه این مراسم دکتر روبرتو مورالس اوهدا وزیر بهداشت کوبا با بیان اینکه امیدواریم حضور ما در ایران و تبادل نظر و افکار با مسئولان این کشور به ما اجازه بدهد روز به روز همکاری‌های خود را در حوزه آموزش علوم پزشکی ادامه دهیم، گفت: همکاری‌های بهداشتی و درمانی بین ایران و کوبا می‌تواند برای جوامع دو کشور مفید باشد و نظام بهداشتی و درمانی کشور را متحول کند.

وی ادامه داد: علاقه ‌مندیم روز به روز همکاری‌ های خود را با کشور ایران افزایش دهیم و امیدواریم بتوانیم در چارچوب گسترش این روابط از تجربیات خوب و ارزشمند دوستان ایرانی استفاده کنیم. برای افزایش همکاری‌های بیشتر با ایران آمادگی داریم، هر آنچه که در توان داریم در حوزه بهداشت و درمان در خدمت همکاران ایرانی قرار دهیم تا دو کشور انقلابی بتوانند با اتحاد و ائتلاف قوی در عرصه بین المللی ظاهر شوند.

دکتر روبرتو مورالس اوهدا در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین در چارچوب اراده محکمی که بین دو کشور وجود دارد، می‌توان در قالب انعقاد توافقنامه در حوزه آموزش علوم پزشکی و ساخت واکسن فعالیت‌های بسیار مهمی را انجام داد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)